خیلی از حرفهایی که زده شد در قالب داستان واقعا برای عموم مردم نو هست. موضوعات پیشتازی هست در جامعه. چه بحث مضرات مهد کودک چه اشارتون به اینکه سه تا بچه حداقله و اصلاح نگاه خانوم ها به زندگیشون و فعالیتهای تحصیلی و کاریشون. فضای مجازی و تله بود بودنش برای قشر نوجوون و جوون و بحث حجاب. تواضع فوق العاده شهدا پیش مادرهاشون؛ تربیت دینی در خانوادهها و … همه عالی بود.
«صاحبه» قسمت دوم از تئاتر «جابر»، تئاتری چند اپیزودی ست. مخاطب که در «جابر1» با ابعاد گوناگون شخصیت جابر آشنا شده و ویژگی هایی چون غیرت، اخلاق مداری، بصیرت، ولایت مداری، جهاد در عرصه فرهنگ و سیاست، قوّت علمی، ورزشکاری و… را به چشم دیده است، اینک در «صاحبه» شاهد ابعاد عمیق تری از انقلابی گری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی ست. اهمیت نقش و جایگاه مادر در تربیت جوانانی مانند جابر، مسئله ولایت فقیه، مسئله حجاب و اهمیت ویژه آن، مسئله فرزندآوری و تربیت کودک، مسائل روز سیاسی و اجتماعی و… از مضامین این تئاتر است.
صاحبه دختری اروپاییست که در جریان تحقیقاتی ضد شیعی در ایام اربعین به عراق سفر میکند. دلدادگی و انقلاب زیر قبّه اباعبدالله الحسین علیه السلام و آوارگی در کوچه پس کوچه های کربلا، و ورود به موکب امام حسن علیه السلام و شیعه شدن، آغاز تحولی عظیم در زندگی این دانشجوی فرانسوی ست. او پس از طی مراحل قانونی به ایران می آید و با علی دوست جابر ازدواج می کند. در بررسی زندگی امام خمینی، و تحقیق پیرامون زنان مؤثر در تربیت و رشد ایشان، عاشق شخصیت صاحبه (صاحب خانم) عمه امام میشود و نامش را صاحبه می گذارد. او که درگیر نوشتن پایان نامهای با موضوع الگوریتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است، همسرش مسئولیت ساخت مستند زندگی جابر، به عنوان جوان تراز انقلاب، را به او میسپارد. صاحبه برای مصاحبه، به سراغ خانوادهی جابر می رود اما مادر، خواهران و همسرش…